2014/02/17

En ny dimension av dumhet

Låt mig först göra helt klart vart jag står: Det är definitivt långt under den acceptabla nivån att ge sig på människor på grund av deras sexuella läggning. Jag anser det helt oförlåtligt, och hoppas inte Daniel Schützer låter sig avskräckas av detta påhopp.

Nordmarkspartiet (Np) har ännu en gång trampat i klaveret. Denna gång är det Bengt Fredriksson som av någon outgrundlig anledning inte ser det olämpliga i att kalla en annan politiker för "lilla skitbög".
Fullständigt obegripligt i sig själv. Ännu mer obegripligt är dock att han inte begriper att det knappast är någon bra idé att själv skriftligen sprida detta påhopp till en stor skara människor, han kunde ju lika gärna själv ha skickat det till media i form av ett pressmeddelande. Se nederst i denna post för kopia av Fredrikssons epost i sin helhet.

Intressant är även att notera att följande personer kan ses som mottagare av kopior av påhoppet redan den 3:e februari, och att döma av Schützers uttalande i media (samma TV4-inslag som nedan), har de alla tigit som muren vilket kanske kan tolkas som ett tyst gillande?
  • Kent Norman (c)
  • Roland Kylén (c)
  • Esbjörn Andersson (c)
  • Katarina Johannesson (c)
  • Theres Tenman (Np)
  • Maurice Leroy (politisk vilde)

Lustigt nog gjorde Fredriksson ett uttalande idag där han presenterar en lam halv-ursäkt och samtidigt häller mer bensin på brasan genom att slänga ur sig att "han ifrågasätter lämpligheten i att ett blivande kommunalråd deltar på en pridefestival" i ett uttalande till TV4 Värmland (1:25 in i inslaget).

Ännu mer komiskt blir det när Bengts partikollega Theres Tenman försöker sig på att skyla Bengts människosyn genom att publicera ett uttalande på deras blogg, där hon anslutningsvis sammanfattar att "Kan bara beklaga att ordet var illa valt och att detta har inget med vår människosyn att göra."

Räck upp en hand, ni som tror på det. Det verkar ju inte som om stackaren sett TV4-inslaget. Noterbart även att Tenman vetat om påhoppet i två veckor, utan att till synes agera.

Sammanfattningsvis är det beklagligt, men samtidigt bra att (Np)s människosyn nu kommer fram, i god tid innan kommande val.

/Jonas Sanamon

PS. Den uppmärksamme läsaren ser även att Fredriksson själv sätter på pränt att han är uttalat negativ till västdelen av kommunen. DS.

Uppdatering:  Fredriksson har nu i ett uttalande till NWT beklagat sitt ordval, men lägger samtidigt till att "– Schützer får vara vad han vill. Han eller hon.". Det verkar alltså fullständigt omöjligt för den mannen att dölja den grundläggande människosyn och brist på respekt han har, fast han försöker.


Här Bengt Fredrikssons epost i sin helhet som den delades med mig:

Från: Bengt Fredriksson [mailto:bengt.fson51@gmail.com]
Skickat: den 3 februari 2014 22:41
Till: Berndt Jansson; Carina Östman; esbjorn.54@gmail.com; Göran Axelsson; Hans Andersson; Hans Boström; Jahn Pettersson; Johnny Brustuen; Katarina Hard; Katarina Johannesson; Kjell-Olof Johansson; Kent Norman; Lars-Göran Karlsson; Lars-Åke Fredriksson; leif.kalmliden@telia.com; Morgan Skytt; Niclas Jansson; Nils-Arne Lindbom; Patrik Tenman; Per Albinsson; Per Thorgersen; Peter Johansson; Roger Fredlund; Roland Kylén; therestenman@live.se; Tommy Eriksson; Turi Björnson; Örjan Gustavsson; Nils-Börje Andersson; Carina Östman
Kopia: Maurice Leroy
Ämne: VB: SV: SV: Hej!

Maurice och jag har haft en liten dialog. Jag har klippt och klistrat värre än Marjasin, så datumen kommer inte riktigt i ordning. Har 2 gmail-adresser. Upprinnelsen till bråket om skolan är den som jag fruktat. Gunilla Svantorp och skolchefen May Bjerklund är alltså bästa vänner. Därför tar Gunilla strid när kommunchefen vill avsätta May. Vad händer? Jo hon lyckas med konststycket att få kommunalrådet och många andra partikollegor att avgå från sina poster. Nu tänker hon placera sitt tjänstehjon Daniel Schützer som kommunalråd. Som ni ser försökte den lilla skitbögen få Maurice att verka för högre arvoden. På fullmäktige brukar han stå och proklamera att vi måste vara rädda om skattebetalarnas pengar, men när den egna plånboken ska fyllas är det en annan ekvation som gäller. Gunilla däremot avsäger sig sin plats kommande val till fullmäktige. Hon kan sitta i Stockholm och bevaka sin lön och räkna ATP-poäng, samtidigt som hon bevakar sin springpojke. Förmodligen har hon tutat i Daniel, att hon ska se till att kommunalrådsstolen ska bli välbetald. Han och frun, eller om det är tvärsom, måste ju tänka på sina semestrar.
Sprid gärna vidare.
Ha dä gôtt!
Bengt


Det är väl någon som Daniel utser och som ska verka för att politikernas arvoden ska höjas.
För alla de resor som han gör titt som tätt utomlands och då inte har några inkomster som vet. Då Vore det bekvämt för honom att ha ett fett politiskt arvode -och det var det han föreslog att jag skulle verka för i beredningen under täckmantel att politikerna måste betalas bra om de ska få kvalificerat folk!
"Underförstått sådana akademiker som han"
Det är så smutsigt det kan bli! 
/Maurice

Skickat från min iPad 
Maurice Leroy
Videgatan 9
67231 Årjäng
Mob.tel. 0706034323


1 feb 2014 kl. 15:25 skrev "Bengt Fredriksson" <fredrikssons.bokforing@gmail.com>:
Vem kommer då i ditt ställe i fullmäktigeberedningen?
/B

Från och med nu är det ok att vidarebefordra.
Min avsägelse är lite klurig med en bestämd avsikt att Daniel o Gunilla ska ta en ständig        time out från politiken i Årjäng. I dag har Daniel o Gunilla haft möte med Lars Gustavsson som representant för nya alliansen, som till 100% är styrd från Töcksfors. de är överens om att S tar kommunalrådsposten. Samt att de ska ha ett samarbete "under bordet " fram till valet i september.
Min avsägelse ser ut så här. Den är inlämnad i dag o diarieförd, jag avsäger mig samtliga kommunalpolitiska uppdrag från och med den 17/2 ger därmed ett utrymme för Daniel o kompani att avgå!  Vilket de säkert inte gör, men då har de fått chansen!                                   Som ledamot i fullmäktige o dess valberedning där står jag kvar.
En fr.o.m. Förhoppning är att det blir så många avsägelser så att den nya gruppen "vildar" tillsammans med NP och C blir så stora de blir fullmäktiges största grupp! Då kan det verkligen bli intressant

Skickat från min iPad 
Maurice Leroy
Videgatan 9
67231 Årjäng
Mob.tel. 0706034323


Tydligen har den nya alliansen och S Daniel o Gunilla kommit överens om att (S) ska vara kommunalråd fram till valet under parollen att han tar ansvar för kommunen, tragiskt det är ju han
som själv skapat denna situation. Desinformation i sin prydo!

Skickat från min iPad 
Maurice Leroy
Videgatan 9
67231 Årjäng
Mob.tel. 0706034323


3 feb 2014 kl. 11:03 skrev "Bengt Fredriksson" <bengt.fson51@gmail.com>:
Vilket rabalder! Jag kan inte få orsaken till annat än att det är ”Svantorpa” som i sin hysteri försvarat sin kompis May, och orsakat alltihop. Se´n skickar hon fram sin lilla springpojke. Fattas bara det kommer ett nytt kommunalråd från ”Fôggelvik”! Då emigrerar jag.
Ha dä gôtt!
Bengt




Från: Maurice Leroy
Skickat: 2014-02-03 14:43

Till: Bengt Fredriksson
Ämne: Re: SV: Hej!
Ja de är bästa vänner och umgås mycket privat

Skickat från min iPad 
Maurice Leroy
Videgatan 9
67231 Årjäng
Mob.tel. 0706034323


24 jan 2014 kl. 18:43 skrev "Bengt Fredriksson" <bengt.fson51@gmail.com>:
Har du några hemligheter att dela med dig av? Enligt min mening kommer det att gå helt åt helvete med kommunen (läs Årjäng) om Lars Gustavsson och Robin Olsson får något att säga till om, och det blir ju inte bättre om sossarna drar åt samma håll. F ö tror jag de två nämnda är värre än fundamentalister.
Förstår inte alls vitsen med att sparka undan benen på Ingemar Rosén, men May kanske är ”Svantorpas” lilla bästis?
Ha dä gôtt!
Bengt

Från: Maurice Leroy [mailto:Maurice.Leroy@pol.arjang.se]
Skickat: den 21 januari 2014 16:05
Till: Bengt Fredriksson
Ämne: Re: Hej!

Jo tyvärr så försöker man dra sympatierna och samarbetet västerut. Ska informera dig mer senare. P.s. Även för mig fungerar inte pol adressen något bra. men det är väl symtomatiskt !

Skickat från min iPad 
Maurice Leroy
Videgatan 9
67231 Årjäng
Mob.tel. 0706034323


21 jan 2014 kl. 15:29 skrev "Bengt Fredriksson" <bengt.fson51@gmail.com>:
Fungerade din e-mail under helgerna? För min del var den under all kritik, och jag kommer att undvika arjang i den mån det går. Okunnig och ointresserad som jag är på dataområdet fick jag hjälp med att installera en gmail, och den tänker jag hålla mig till!
Har ”Svantorpa” blivit sur? Såg att hon inte skulle ställa upp i kommunvalet. Vad säger Daniel om att bli petad? Hoppas inte ert parti drar sympatierna längre västerut. Det har vi haft nog av, och betalat dyrt för.
Hälsningar
Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar